Oaza Graczy

Recenzje i zapowiedzi gier, okołogrowe nowinki, przemyślenia i felietony.

  • RSS
  • Delicious
  • Facebook
  • Twitter

Popular Posts

Kah-li-maaah!
Righteous Kill
Quisque sed felis

Podglądacze

Thumbnail Recent Post

Magicka

Magia, humor i bugi - to wszystko może czekać właśnie na Ciebie!

League of Legends

Etiam augue pede, molestie eget.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in ...

Hellgate is back

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit ...

Post with links

This is the web2feel wordpress theme demo site. You have come here from our home page. Explore the Theme preview and inorder to RETURN to the web2feel home page CLICK ...



Jestem rozczarowany.

Przypuszczam, że już te dwa słowa wiele mówią o reszcie tekstu; jednakże pozwolę sobie was uprzedzić: to tekst typu "jest dobrze, ale".


Zacznę od rzeczy, które mi się nie podobały - lepiej pozbyć się tych z miejsca, by porozmawiać o tym, co jest interesujące.

1. Gra wykorzystuje Uplay i (przynajmniej w becie) wymaga stałego połączenia z internetem.

O ile nie mam problemów z wszelakimi specjalnymi launcherami do gry, o tyle konieczność ciągłego połączenia z internetem do gry już wydaje się być interesująca. Czyżby nikt nie pomyślał, że gra się nie tylko w domowym zaciszu? Jasne, można mieć łącze bezprzewodowe, ale jakoś nie wierzę, by ktoś się chciał takim bawić za granicą i płacić 15zł/mb.

2. Minimalistyczne ekrany miast

Zawsze było na odwrót - miasto z zewnątrz wyglądało mało epicko, natomiast wewnątrz było co oglądać (zwłaszcza w 5, gdzie było to możliwe z niemal każdego kąta). Obecnie jednak miasto na mapie świata wygląda imponująco (wszystkie fortece rozbudowane na max, poza Twierdzą, są GENIALNE w swoim wyglądzie), zaś interfejs miasta jest... Cóż, co najwyżej przeciętny. Za zaletę można uznać, że wszystko jest przejrzyste, za wadę... Cóż, wszystko inne. Podobno ostatecznie ekrany miast mają być takie jak zawsze - zobaczymy.

Szara strefa, czyli co jest zmienione i trudno powiedzieć czy na dobre, czy złe.

 3. System umiejętności

Zupełnie nowy, w którym usuniętym losowość pozyskiwanych umiejętności. Zamiast tego otrzymaliśmy drzewka talentów dla 'Mocy' i 'Magii', które rozwijamy za punkty otrzymane podczas zdobywania kolejnych poziomów. Co to dla nas oznacza? Praktycznie to, że przy dość ograniczonych możliwościach (wygląda na to w becie, że jest mniej zaklęć, które tu też odblokowujemy) możemy za każdym razem podążać taką samą ścieżką rozwoju herosa.

4. Mniejsza ilość surowców

O ile dla większości to grzech ciężki nowych twórców HoMM, osobiście uważam, że jest to nieźle zbalansowane - dlaczego? Bo budowanie wymaga ton nowego surowca, tego zaś nigdy nie jest za wiele, więc o kopalnie należy bezwzględnie walczyć tak czy owak. Osobiście nie mam większych zastrzeżeń do tej zmiany po tym, jak mogłem sam sprawdzić jaki ma efekt.

Zalety, czyli co wyszło na lepsze.

5. Grafika

Ta jest po prostu świetna. Jednostki są dopracowane, zaś wygląd zaklęć z pewnością cieszy oko. Na dodatek gra ma dość niewielkie wymagania sprzętowe - komputer sprzed kilku lat jest w stanie spokojnie uciągnąć najwyższe detale 1920x1080. Brawa dla autorów silnika.



6. Pole walki

Spore, ale nie za duże. Plus, oferuje zasłony, za którymi jednostki będą mogły się chować by otrzymywać mniejsze obrażenia od zasięgowych przeciwników (nie jestem pewien, czy to obecnie w becie dobrze działa).

Ale oczekiwałem jednak czegoś lepszego. Być może przemawia przeze mnie (jak i wiele osób grających w betę) sentymentalizm, ale kto wie jak będzie wyglądała finalna wersja. Zostało jeszcze trochę czasu.

Leave a Reply